Stanowisko banków wobec nowych potrzeb klienteli

Stanowisko banków wobec nowych potrzeb klienteli
Można stwierdzić z całym przekonaniem, że obecnie bankowość detaliczna napotyka rosnące ograniczenia i trudności. Z jednej strony, niskie stopy procentowe wywierają presję na poziom zysku, a z drugiej strony, ewolucja potrzeb i oczekiwań klienta (bezpośredniość, autonomia, bliskość, mobilność) zmusza banki do tworzenia nowych, bardziej atrakcyjnych ofert. Nastąpił również bardzo poważny wzrost aktorów na rynku bankowym, którzy są w stanie odpowiedzieć na coraz wyższe wymagania klienteli (innowacje finansowe, neobanki), co zmusza banki do zrewidowania i ulepszenia swoich ofert.

Strategie inwestycyjne: Long Short Equity

Trzeba zaznaczyć, że tymczasem wymagania klienteli nie są jednolite.
Duża część ludności pozostaje nadal przywiązana do agencji, włączając w to fakt, że bardzo rzadko klienci udają się po porady bankowe w celu skorzystania z codziennych operacji. Nawet klienci w wysokim stopniu polegający na technice cyfrowej korzystają z kontaktów międzyludzkich, przynajmniej w przypadku skomplikowanych i kompleksowych operacji. Tak zwany klient „digital only” znajduje się w mniejszości. Dlatego działalność bankowości detalicznej musi się skoncentrować, w ramach transformacji, na zaspokajaniu potrzeb dzisiejszych, jednocześnie przewidując potrzeby jutra.

One thought on “Stanowisko banków wobec nowych potrzeb klienteli

Dodaj komentarz