Przewodnik dla początkujących do strategii B2B SEO w 2020

Jest to kompleksowe wprowadzenie do B2B SEO—więc możesz przeczytać to podczas lunchu. Oto streszczenie:

Firmy nie Google rzeczy, ludzie robią. Niezależnie od tego, czy chodzi o B2B, czy B2C, Twoja strategia SEO musi dotyczyć osób, do których próbujesz dotrzeć.

Twoja strategia SEO B2B powinna odpowiedzieć na 3 pytania:

Czego szukają nasi ludzie?

Jak zadowolimy naszych ludzi?

Jak przekonamy Google, że możemy zadowolić naszych ludzi?

Ten przewodnik zawiera najlepsze praktyki potrzebne do zbudowania własnej strategii SEO B2B. I tak na wszelki wypadek, gdybyś był ciekaw, czy to działa …

proof-B2B-SEO-strategy

Utrzymuję ten post na bieżąco od 2018. Od stycznia 2020 r. ten przewodnik zajmuje pierwsze miejsce w rankingu "B2B SEO", więc jesteś w dobrych rękach.

Uwaga: aktualizujemy ten przewodnik dla głównych aktualizacji w przestrzeni B2B dla początkujących, ale jeśli chcesz bardziej zaawansowane, jak to się dzieje porady SEO, zapisz się do naszego newslettera strategii treści. =)

Co to jest B2B SEO?

SEO (ang. search engine optimization) to nauka o tym, aby Twoje strony internetowe pojawiały się, gdy ludzie korzystają z wyszukiwarek. Co oznacza,

B2B SEO = nauka dotarcia do profesjonalistów poprzez wyszukiwarki

To może obejmować:

CMO poszukuje " marketingu omnichannel”

Założyciel startupu poszukuje " HR software”

Szukana fraza to: "maskowanie dźwięku”

Chirurg poszukuje "najwygodniejszych rękawic chirurgicznych”

SEO na stronie, poza stroną i techniczne

Istnieją trzy ogólne kategorie SEO: SEO na stronie, SEO poza stroną i SEO techniczne.

SEO na stronie to wszystko, co idzie do tworzenia pewnego page rank. Dotyczy to głównie samej treści, którą serwujesz—dlatego niektórzy ludzie nazywają to " content SEO."Kiedy mówisz o słowach kluczowych, doświadczeniu użytkownika, tytułach i meta opisach, mówisz o SEO na stronie.

Off-page SEO to wszystko, co dzieje się na innych stronach internetowych, co pomaga w pewnym Page rank w wyszukiwarkach. Istnieje kilka elementów off-page SEO, ale linki są najważniejsze, a zatem najczęściej mówi się o.

Techniczne SEO to (ogólnie) rzeczy zza kulis. To upewnienie się, że Twoja strona jest przyjazna dla technologii, która zasila wyszukiwanie. Kiedy słyszysz terminy takie jak" schemat"," AMP "I" SSL", jesteś na technicznym terytorium SEO.

Jest tu sporo nakładania się. Na przykład, im szybciej ładuje się Twoja strona, tym lepiej będzie oceniać ją w Google—to zarówno SEO na stronie, jak i techniczne.

Lub dla innego przykładu, kompleksowa, długa forma treści zwykle zawiera więcej słów kluczowych i uzyskać więcej linków z renomowanych stron. To zarówno SEO na stronie, jak i poza stroną.

Chociaż firmy B2B powinny rozumieć techniczne SEO, nie jest to tak naprawdę specyficzne dla B2B. Tak więc ten artykuł zwraca znacznie większą uwagę na SEO na stronie i poza nią.

B2B SEO vs. B2C SEO

SEO to SEO. Niezależnie od tego, czy próbujesz dotrzeć do klientów, firm, czy po prostu próbujesz zachęcić nieznajomych do przeczytania Twoich przemyśleń, obowiązują te same podstawowe zasady:

Odkryj, czego ludzie szukają.

Stwórz coś, co może ich zadowolić.

Przekonaj Google, że to, co stworzyłeś, może ich zadowolić.

Będziesz to robić w kółko w B2B SEO.

Jednak ze względu na to, jak działa marketing w świecie B2B, możesz spodziewać się kilku szczególnych cech w B2B SEO, na które niekoniecznie liczysz w innych przestrzeniach.

1. B2B SEO musi dotrzeć do wielu decydentów

Ponieważ zakupy B2B wydają się być znaczącymi, długoterminowymi inwestycjami, więcej osób musi wziąć pod uwagę decyzje zakupowe. Praktycy, menedżerowie i menedżerowie będą podchodzić do decyzji z bardzo różnymi problemami na uwadze—więc można oczekiwać, że będą wyszukiwać Google dla bardzo różnych zapytań.

Oznacza to, że firma B2B będzie musiała mieć strony zoptymalizowane pod kątem:

Odpowiadanie na taktyczne pytania praktyków (np. " jak zwiększyć otwarte stawki e-mail”)

Odpowiadanie na pytania wysokiego szczebla od interesariuszy wykonawczych ("jak skalować zespoły marketingowe”)

Odpowiadanie na szeroki zakres pytań dla menedżerów ("najlepsze praktyki e-mail marketingu", "najlepsze oprogramowanie do e-mail marketingu", "HubSpot vs ActiveCampaign" itp.)

I w zależności od tego, co sprzedajesz (i komu sprzedajesz), ta gama person może być dość szeroka. Pracowałem z klientami kierującymi aż dziewięć różnych osób, jeśli chodzi o Wyszukiwanie organiczne—możliwe, że będziesz musiał kierować więcej.

2. B2B SEO opiera się na małych słowach kluczowych

Co miesiąc ponad 60 000 wyszukiwań Google dla "klimatyzator okienny.”

Ale wiesz ile razy w miesiącu ludzie Google "System automatyki HVAC"? Około 10.

Przestrzeń B2B jest mniejsza niż B2C, a to oznacza, że Twoja strategia SEO musi uwzględniać słowa kluczowe o wysokiej wartości, bardzo niskiej objętości.

Keyword = co ktoś wpisuje do wyszukiwarki. Zwany także "szukanym terminem", " zapytanie wyszukiwania.”

Może to być szczególnie trudne dla osób z dużym doświadczeniem w B2C SEO. Jeśli grasz na rynku ze słowami kluczowymi, które otrzymują więcej niż 10,000 wyszukiwań miesięcznie, to może być łatwo przeoczyć najważniejsze wyszukiwania B2B dzieje się w branży.

Dobre SEO B2C może spędzić 40 godzin na poście na blogu, który przynosi 30,000 nowych organicznych wizyt wyszukiwania co miesiąc—i nie trzeba robić wielu badań słów kluczowych. Ale SEO B2B musi poświęcić dużo więcej czasu na pozyskiwanie i grupowanie powiązanych słów kluczowych w tematy, które można rozwiązać za pomocą jednego posta na blogu—a nawet wtedy, ten post może przynieść tylko sto nowych organicznych odsłon każdego miesiąca.

3. B2B SEO konwertuje mniej ruchu organicznego

Z 60 tys. osób wyszukujących "klimatyzator okienny" kilka tysięcy kupi urządzenie.

Ale założę się, że zarządcy nieruchomości zero kupują system automatyki budynku zaraz po tym, jak Wygooglują "automatykę HVAC" po raz pierwszy.

B2C SEO ma większą liczbę wyszukiwań i mniej decydentów—co oznacza, że jest o wiele bardziej prawdopodobne, aby przekonwertować gościa na klienta. Ale przestrzeń B2B ma znacznie dłuższy cykl sprzedaży, więcej interesariuszy i wyższe ceny.

Oznacza to, że twoja zawartość B2B SEO nie powinna być budowana (ani oczekiwana), aby przekształcać zimnych organicznych odwiedzających w sprzedaż. W Twojej branży może być kilka wyszukiwań intencyjnych o wysokim zakupie, które są wyjątkiem od tej reguły, ale w większości przypadków ludzie Googlujący w przestrzeni B2B nie są jeszcze gotowi na zakup. Szukają narzędzi i informacji potrzebnych do wykonywania swojej pracy.

Może to brzmieć jak przygnębienie, ale ma zalety: B2B SEO ma tendencję do mniejszej konkurencji e-commerce. Jeśli sprzedajesz rozwiązanie konsumentom, masz do czynienia z Amazon, Walmart, eBay i innymi gigantami e-commerce, gdy ludzie Google kategorii produktów. E-commerce SEO ma kilka własnych najlepszych praktyk. Optymalizujesz stronę produktu inaczej niż optymalizujesz post na blogu. SEO B2C zazwyczaj muszą brać je pod uwagę przy tworzeniu strategii.

Ale jest mniej konkurencji e-commerce w przestrzeni B2B (miły efekt uboczny dłuższych cykli sprzedaży i wyższych cen). Oznacza to, że bardziej konkurujesz z treściami i stronami domowymi niż stronami produktów ecommerce. B2B jest nieco prostsze na tym froncie.

4. B2B SEO kładzie nacisk na przywództwo myślowe i branding

Ponieważ wyszukiwarki B2B nie są prawdopodobne, aby przekonwertować na ich pierwszej wizycie, B2B SEO wydaje się bardziej o ustalenie marki w pamięci Wyszukiwarki niż nakłonienie ich do zakupu.

Oznacza to, że B2B SEO to nie tylko upewnianie się, że Twoja strona wyświetla się, gdy ludzie wyszukują Twoją kategorię produktów. Chodzi o przyzwyczajenie odbiorców do oglądania Twojej witryny w SERPach, gdy Wygooglują pytania związane z ich pracą.

SERP = "Strona wyników wyszukiwania" lub strona, którą widzisz natychmiast po Wygooglowaniu czegoś.

Wiesz, to:

serp-przykład

(Wszyscy jesteśmy zaznajomieni z SERP, ale mogą być pewne różnice w tym, jak wyglądają. Omówimy to w naszym Przewodniku po funkcjach SERP.)

Dobra strategia SEO B2B buduje zaufanie na twoim rynku. To pokazuje ludziom, do których próbujesz dotrzeć, że mogą liczyć na ciebie, aby pomóc im rozwiązać ich problemy.

Jak zrobić strategię SEO B2B

Jeśli jesteś odpowiedzialny za napisanie strategii SEO dla swojej firmy B2B, od czego zacząć? Oto formuła krok po kroku do pisania strategii SEO, która wygrywa ruch na twoim rynku. (I tak, robimy to dla naszych klientów - więc jeśli chcesz pomocy, powinniśmy porozmawiać.)

Niezwykle łatwo jest skomplikować SEO. Dlatego dobrze jest zacząć prosto. Strategia SEO B2B odpowiada na trzy pytania:

Czego szukają nasi ludzie?

Jak zaspokoimy to pragnienie?

Jak przekonamy Wyszukiwarki, że je satysfakcjonujemy?

Cała branża SEO opiera się na odpowiadaniu na te pytania. Więc nie odpowiemy na wszystkie. Zamiast tego, weźmy wycieczkę na wysokim poziomie przez wszystkie trzy, z pewnymi konkretnymi dos-ami i zakazami, o których należy pamiętać w przestrzeni B2B.

1. "Czego szukają nasi ludzie?”

SEO zaczyna się od zrozumienia, co ludzie na twoim rynku wpisują do Google i innych wyszukiwarek. Możesz ranking dla wszystkich rodzajów słów kluczowych—ale jeśli nikt ich nie szuka, nie zrobią ci nic dobrego.

Przyjrzymy się kilku praktycznym sposobom odpowiedzi na to pytanie w ciągu minuty, ale najpierw zajmijmy się najważniejszą częścią tego pytania: "nasi ludzie.”

Aby zrobić dobrze B2B SEO, powinieneś już wiedzieć, kim jest twój rynek. Prawdopodobnie będziesz musiał uwzględnić określone typy decydentów, praktyków i innych interesariuszy w firmach, do których próbujesz dotrzeć. Daje to wyobrażenie o tym, jakie zadania pomagasz ludziom, co jest kluczem do upewnienia się, że koncentrujesz się na odpowiednich wyszukiwanych terminach.

Kilka szybkich notek zanim przejdziemy do tego:

Badania słów kluczowych mogą trwać wiecznie. Bardzo mi się podoba, ale nie dla wszystkich. Badania słów kluczowych stają się zawrotne po pewnym czasie i pochłoną cały czas strategów treści, jeśli na to pozwolisz.

Będziesz potrzebował płatnego narzędzia do słów kluczowych. Przyjrzymy się kilku darmowym sztuczkom, aby znaleźć pomysły, ale jeśli chcesz zrobić prawdziwe badania, spodziewaj się zapłacić za odpowiednie narzędzia. Ahrefs, SEMrush i Moz są popularnymi narzędziami w użyciu—Zwykle polegam na Ahrefs dla najlepszych danych i SEMrush dla szybkości.

kVSzDtzWdG3AAg7d